Teatr – Lubię to! Sezon 3

„Teatr – Lubię to! Sezon 3” to trzecia planowana odsłona warsztatów, które co roku cieszą się ogromnym zainteresowaniem nauczycieli.

 

W trakcie najnowszej edycji zadania, aktorzy i pedagodzy mieli okazję ściśle ze sobą współpracować. Połączyliśmy dwie dziedziny: edukację i teatr. Przenikały się one wzajemnie i inspirowały.

 

W ramach zadania powstał zbiór scenariuszy lekcyjnych oparty o zagadnienia z zakresu wiedzy o teatrze oraz odnoszący się do przedstawień lekturowych z repertuaru naszego Teatru, a więc spektakli „Koziołek Matołek, Węgierka i Olek” na podstawie utworu „Przygody Koziołka Matołka” Kornela Makuszyńskiego i Mariana Walentynowicza w adaptacji Leona Moszczyńskiego, „Hobbit” na podstawie dzieła J. R. R. Tolkiena, „Treny” na podstawie poezji Jana Kochanowskiego oraz „Kopciuszek” na podstawie baśni Braci Grimm. Aktorzy wraz z nauczycielami stworzyli duety, które wspólnie pracowały nad opracowaniem scenariuszy lekcji. Pary aktorsko-pedagogiczne pracowały nad materiałami dla trzech grup wiekowych. W ramach współpracy powstały scenariusze lekcji dla: przedszkoli, szkół podstawowych oraz szkół średnich.

 

Pracę nad scenariuszami lekcji poprzedziły warsztaty z profesjonalnym pedagogiem teatralnym. Miały one na celu przygotowanie nauczycieli i aktorów do wspólnej, twórczej pracy. Finałem zadania było przeprowadzenie przez każdy z duetów lekcji pokazowych. Zostały one zorganizowane w oparciu o przygotowane scenariusze dla każdej z grup wiekowych.

 

 

Teatr – Lubię to! Sezon 3. Zbiór scenariuszy lekcji

 

 

Lekcja pokazowa: KOPCIUSZEK

 

 

Lekcja pokazowa: TRENY

 

 

Lekcja pokazowa: HOBBIT

 

 

 

Raport_z_ewaluacji_projektu

 


TEATR – LUBIĘ TO! SEZON 3

 

 

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY, DZIEDZICTWA NARODOWEGO I SPORTU POCHODZĄCYCH Z FUNDUSZU PROMOCJI KULTURY – PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO

 

 

 

 

 

Nazwa zadania: Teatr – Lubię to! Sezon 3

Dofinansowanie: 80.000 zł

Całkowita wartość: 160.000 zł

 

 

 

ZADANIE DOFINANSOWANO Z BUDŻETU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO

 


Więcej o projekcie można przeczytać w aktualnościach: