Teatralne plakaty dostrzeżone
Teatralne plakaty po raz kolejny biorą udział w prestiżowych festiwalach.
Prace Agnieszki Popek-Banach i Kamila Banacha zakwalifikowały się do konkursów w Stanach Zjednoczonych oraz w Katowicach.
Agnieszka Popek-Banach i Kamil Banach to absolwenci Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Młodzi, utalentowani graficy od lat współpracujący z Teatrem Dramatycznym są laureatami wielu nagród i wyróżnień. Większość graficznych informacji do teatralnych spektakli została stworzona właśnie przez ten utalentowany duet.
Plakaty do spektakli „Makbet”, „Pani Pylińska i sekret Chopina”, „Dekameron” oraz „Skąpiec” zostaną zaprezentowane na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Stanach Zjednoczonych.
Projekty graficzne do przedstawień „Pomoc domowa” oraz „Pani Pylińska i sekret Chopina” na 28. Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach.
– Plakat, a w szczególności plakat teatralny jest naszą ogromną pasją, więc zakwalifikowanie się do tak ważnych przeglądów jest dla nas wielkim wyróżnieniem. Jesteśmy zaszczyceni, że nasze prace będą częścią ekspozycji pierwszej, inauguracyjnej edycji Międzynarodowego Biennale Plakatu w Stanach Zjednoczonych, na którą wybrano prace z ponad 7000 nadesłanych plakatów z 75 krajów. Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach jest to z kolei najstarszy i największy przegląd twórczości plakatowej w Polsce. Znalezienie się wśród autorów, których prace są prezentowane na imprezie z tak wspaniałą historią jest czymś wyjątkowym. – mówią Agnieszka Popek-Banach i Kamil Banach.
Współpraca Teatru Dramatycznego z artystami trwa już ponad 10 lat. Dotychczas prace Agnieszki Popek-Banach i Kamila Banacha były prezentowane nie tylko na ogólnopolskich konkursach, ale także w Chinach, Ekwadorze, Armenii, Boliwii i na Słowacji.
– Bardzo się cieszę, że mamy szanse współpracować z tak znakomitymi twórcami. Gratuluję naszym grafikom dotychczasowych osiągnięć i trzymam kciuki za ich kolejne sukcesy – dodaje Piotr Półtorak, Dyrektor Teatru Dramatycznego.