GRY W KLASY – Komnata cieni

„Gry w klasy” to cykl bezpłatnych spektakli edukacyjnych, organizowanych przez nasz Teatr od 2007 roku. Pierwszą edycję – spektakl „Wielka Garderoba” nawiązujący treścią do antyku obejrzało ok. 7.000 widzów, uczniów i nauczycieli podlaskich szkół podstawowych (70 spektakli). Na drugą edycję, opowiadającą o średniowieczu zapraszamy w sezonie 2008/2009. Poprzez te przedstawienia chcemy opowiadać młodym widzom o historii teatru, jednocześnie zachęcając ich do tego, by odkrywali Teatr jako interesującą propozycję dla siebie. Dlatego wszystkie spektakle są dynamiczne, barwne, interaktywne, „przemycają” wiedzę, wciągając widza w dynamiczną akcję, frapującą fabułę przedstawienia. Nie stronimy od wprowadzania trudnych pojęć, ale nie podajemy uczniom ich definicji, tylko prowokujemy do odkrywaniu sensu poprzez sceniczną akcję. Wszystkie scenariusze są autorskie, niepowtarzalne, napisane na nasze zamówienie przez Jacka Malinowskiego. Edukacyjny wymiar cyklu wzbogacony jest też poprzez materiały dodatkowe. Nauczyciele otrzymują od nas płytę z zestawem ćwiczeń związanych z epoką. Materiały te są opracowane specjalnie dla potrzeb tego programu, nie powtarzają wiedzy szkolnej, ale stanowią dodatkową propozycją edukacyjną.

Część II – Komnata Cieni

Od listopada 2008 r. zapraszamy uczniów klas 4-6 na Drugą odsłonę pt. Gry w Klasy-Komnata Cieni. Znani już młodym widzom bohaterowie Wespazjan Kroch i Maurycy von Schafott, kontynuując wędrówkę ku Wielkiej Garderobie, wpadają tym razem w mroki średniowiecza.
Nad krainą TEA-TRIS TEATRIUM zawisła czarna chmura. Ptaki opadają na ziemię, ryby wyrzucają łuskę na brzeg jezior, szaleńcy z Tiwinot organizują wykłady filozoficzne a Zakon Głupców rozpoczął święcenia swych wyznawców rdzawą wodą o nazwie intelekt. Teatr niszczy zaraza, tajemniczy wirus V-Ś. Szlachetni mężowie, to była zapowiedź kataklizmu! Plaga spadła na nasz kraj! Spadła i spustoszyła naszą ziemię. Wszyscy mieszkańcy bełkocą, tracą słuch i pamięć. Komnata to ostatnie miejsce gdzie nie zawitał ten mórrrrr… Pomóżcie…my…zanikamy… Bohaterowie muszą odnaleźć właściwą receptę i sporządzić magiczne antidotum. Kogo spotkają na swej drodze nasi wędrowcy? Co musza zrobić, by odkryć tajemnice średniowiecznego teatru i uratować go przed ostateczną zagładą?