Eric-Emmanuel Schmitt

Tektonika uczuć

Richard i Diane są w sobie zakochani i wkrótce zamierzają się pobrać. Niby pięknie, miło, ale…?  Tak na prawdę myślą o rozstaniu, nie potrafią szczerze rozmawiać ze sobą. W zasadzie sami nie wiedzą czego chcą. Ciągłe napięcia między nimi, ciągła manipulacja i nieustająca gra mają skutki uboczne, bo (…) Kiedy kobietę trzyma przy życiu czyjaś miłość, i nagle ta miłość zostaje jej odebrana, żeby nie umrzeć, musi zamienić to uczucie na inne, równie silne, to nienawiść (…) I czasu niekiedy cofnąć się nie da. Pomaga w tym skutecznie matka Diane, za sprawą której zostaje wystawiona na próbę miłość ukochanego. A na domiar złego w to wszystko wplątane zostają dwie kobiety – prostytutki, które Diane chce sprowadzić na właściwą drogę – kobiety, które początkowo są pionkami w grze Diane z Richardem, z czasem zaczynają odgrywać istotną rolę.

Jakie zakończenie miał dramat, trzeba się przekonać oglądając przedstawienie. Zobaczymy miłość i nienawiść. Odkryjemy przyjaźń i obojętność. Poczujemy szaleństwo, czułość, ale też wrogość. A wszystko to okraszone odrobiną słodyczy z nutą goryczy.

Zobacz wideo z próby:www.poranny.pl

SPONSORZY SPEKTAKLU „TEKTONIKA UCZUĆ”:

Aktorzy w spektaklu „Tektonika uczuć” występują w butach z salonu ITALIAN SHOES OBUWIE WŁOSKIE, mieszczącego się przy ul. Częstochowskiej w Białymstoku.

Obuwie-Włoskie

nowe-luman

Pod koniec pierwszej dekady XXI w. moda śmiało wchodzi w nową erę nacechowaną optymizmem, twórczym myśleniem i wolnością. Swoboda i uniwersalność to główne założenia na jakich opierają się wiosenne kolekcje.
Także stylistka Firmy Lu-Man, producenta odzieży skórzanej, Ola Hetich potraktowała te hasła jako wytyczne do przygotowania nowej kolekcji. Wygodę użytkowania zestawiła z klasyką i wielofunkcyjnością poszczególnych modeli. Ubrania z najnowszej kolekcji mają za zadanie dobrze leżeć, korygować sylwetkę, nie ograniczać swobody ruchów, a przede wszystkim dodawać klasy i prestiżu, z jakim kojarzy się odzież skórzana.
Motywy na jakich oparta jest zgodna z trendami stylizacja kolekcji to „futerałowa” linia żakietów, typowy trencz, ramoneska, dwurzędowe zapięcia, stębnówki, szerokie kołnierze, raglanowe rękawy, wyeksponowane guziki. Tłem dla tych rozwiązań jest soczysta czerwień, dyskretne szarości, elegancki jasny beż i granat oraz wszechobecna czerń. Całości dopełniają bardzo funkcjonalne i komfortowe konstrukcje. Kolekcja Lu-Mana na wiosnę 2010 to kwintesencja połączenia nowoczesności z klasyką w modzie skórzanej.

W spektaklu wykorzystano fragmenty utworów:

– „Petit Fleur” – Henri Salvador;
– „Marsz weselny” – Ryszard Wagner;
– „Bye, bye Charlie”, „Royal Blue”, „Piano and Stings”” – Henry Mancini;
– „Libebesleid”- Fritz Kreisler’s;
– „Santa Maria del bluen ayre – Gotan project;
– „The Girl from Ipanema – Stan Getz;
– „When I Fall in love – Criss Botti.

 

  • Scena: mała
  • Foto: repertuar_110.jpg
  • Premiera: 6 -7 marca 2010
  • Przekład: Barbara Grzegorzewska
  • Autor: Eric-Emmanuel Schmitt
  • Reżyser: Julia Wernio
  • Asystent reżysera: Julia Wacławik-Dąbrowska
  • Scenografia: Elżbieta Wernio
  • Opracowanie muzyczne: Julia Wacławik-Dąbrowska

Obsada

  • Aleksandra Maj - Rodica Nicolescou
  • Alicja Telatycka - Starsza Pani Pommeray
  • Katarzyna Mikiewicz - Elina
  • Maria Pakulnis - Diane
  • Piotr Dąbrowski - Richard