Bartek Warzecha

Bartek Warzecha urodził się w 1984 roku w Białymstoku. Studiował na Wydziale Aktorskim Akademii Teatralnej w Warszawie. Swoją pracę zawodową związał jednak z fotografią. Dotychczas sfotografował ponad 200 spektakli w teatrach lalkowych i dramatycznych, jest też autorem zdjęć do plakatów teatralnych oraz sesji kreacyjnych. Jest finalistą zeszłorocznej, pierwszej edycji Konkursu Fotografii Teatralnej. Od kilku sezonów fotografuje spektakle Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku. Współpracuje także z Białostockim Teatrem Lalek, Teatrem Malabar Hotel, Teatrem Papahema, a także Akademią Teatralną. Do tej pory współpracował m.in. z: warszawskimi teatrami Ateneum, Polskim, Lalka, Teatrem Polonia oraz Nowym Teatrem Krzysztofa Warlikowskiego, Wrocławskim Teatrem Współczesnym, Starym Teatrem w Krakowie czy Teatrem im. W. Bogusławskiego w Kaliszu.

Bartek Warzecha jest laureatem pierwszej edycji konkursu dla młodych fotografów – DEBUTS (2014 r.) organizowanego przez „doc! Photo Magazine”, którego efektem był album fotograficzny oraz zbiorowa wystawa prezentowana w kilu miastach Polski. Uczestniczył w rocznym Programie Mentorskim Międzynarodowego Stowarzyszenia Sputnik Photos, który zakończył się publikacją zbiorowego albumu „No.03”. W ubiegłym roku za cykl „Monumentalne” otrzymał prestiżową nagrodę Klubu Twórców Reklamy – KTR w kategorii projekt artystyczny. Był także nominowany za zdjęcie do plakatu promującego spektakl „Nic się nie stało” warszawskiego Teatru Ateneum, w kategorii kultura i sztuka. W kwietniu 2016 roku w Baku, w Azerbejdżanie w ramach Festiwalu Młodej Polskiej Fotografii odbyła się wystawa jego zdjęć z projektu „Monumentalne”. Jest także autorem zdjęcia na okładkę biografii Piotra Fronczewskiego pt. „Ja, Fronczewski”.

Oprócz zdjęć teatralnych specjalizuje się w fotografii portretowej. Prowadził warsztaty dla młodzieży m.in. w białostockiej Galerii Arsenał. Jego fotografie były publikowane m.in. w: szwajcarskim Neue Zürcher Zeitung, tajwańskim Interior Design, niemieckim View czy holenderskim Mark Magazine oraz polskich pismach takich jak: 2+3D, Art & Business, Pani, K mag, Dom & Wnętrze, Teatr, Didaskalia, Newsweek, Tygodnik Powszechny, Polityka, Przekrój, Wprost, Zwierciadło, Polska The Times, Gazeta Wyborcza.

Fot. Marek Szczepański